BEHOUD- &
GARANTIEREGELING
VERBINDEN EN STIMULEREN
De arbeidsmarkt is enorm krap en nieuwe medewerkers verlaten de organisatie vaak al binnen 6 maanden. Het binden en boeien van je medewerkers is daarom van enorm belang en begint eigenlijk al bij de beschrijving van de vacature en het functieprofiel, Al tijdens het bespreken van de vacature en de vraag van de opdrachtgever zullen wij extra aandacht besteden aan het echte verhaal. Hoe is het om daadwerkelijk daar te werken? Wat is het eerlijke beeld? Zo spreken we juist die kandidaten aan die bij de cultuur en organisatie passen en wordt de kans op een ‘mismatch’ heel klein.
We bieden 'coaching on the job' om duurzame inzetbaarheid te bevorderen en nieuwe medewerkers te behouden. We begeleiden de kandidaat de eerste zes maanden, evalueren verwachtingen, bespreken ontwikkelingsmogelijkheden, plannen en ambities. Managers spelen een cruciale rol; we betrekken hen bij onze begeleiding en geven advies over gespreksvoering.
1. Onboarding
We begeleiden de kandidaat gedurende de eerste twee weken, en bespreken:
-
verloop inwerkprogramma, de kennismaking met de organisatie bespreken (cultuur, omgangsvormen, organisatiestructuur);
-
peilen of de medewerker zich betrokken en thuis voelt;
-
eventuele verbeterpunten delen we met de opdrachtgever.
2. Happy check
Na 2 maanden, voeren we een 1:1 gesprek met de medewerker om te bespreken:
-
persoonlijk welzijn;
-
werkervaring;
-
verwachtingen en functieprofiel;
-
eventuele aandachtspunten en behoeften.
3. Persoonlijke ontwikkeling
In de 5e maand, voeren we een 1:1 gesprek en bespreken:
-
verbondenheid met de organisatie;
-
verdere ontwikkelingswensen;
-
drijfveren, talenten, ambities;
-
behoefte aan training/opleiding;
-
verwachtingen voor de komende maanden."
Wil je meer weten hoe jouw organisatie dit ook voor elkaar kan krijgen? Eerste uur sparren is gratis.
Bel of mail met Michael Boud - oprichter dé Wervingsspecialist.